- EN BLOGG OM ALT OG INGENTING -

fredag 2. juli 2010

Nedtelling...

Heisann :)
Kan Dere tro at jeg lengter etter ferie akkurat nå ? Solen skinner ute i dag også og jeg sitter inne på jobb...litt kjedelig men, forhåpentligvis blir været bra de to kommende ukene også !


Jeg har jo tidligere lovet å være flink å oppdatere bloggen min men, det ser ut til å bli litt vanskelig akkurat nå de nærmeste dagene. Så klart måtte breibåndet mitt hjemme streike men, jeg håper at det er på gang igjen over helgen :)  Er det forresten noen som vet når de skikkelig gode og saftige norske jordbærene kommer på markedet ? Det er liksom ikke helt det samme med utenlandske bær...og jordbær hører med til sommeren min i hvert fall ! Enten det er som en dessert eller i en drink ;)                 
Her er oppskriften på en deilig jordbærdessert!


Ingredienser


                                                 1 liter jordbær-skåret i skiver /delt i fire
                                                 2 ss brunt sukker
                                                 ½ ts vaniljesukker
                                                 2 ½ dl yoghurt naturell
                                                 3 ss lettrømme
                                                 ½ ts revet appelsinskall

                                                 Hele jordbær og friske mynte til pynt

Slik gjør du:
 
Legg jordbærene i en bolle. Strø sukker og vaniljesukker over, og bland godt, sett blandingen i kjøleskapet til sukkeret har smeltet ca. 20 min. rør forsiktig et par ganger. Bland sammen yoghurt, rømme og revet appelsinskall i en annen bolle. Del ca. en tredjedel av jordbærblandingen i 4 dessertskåler. Legg 2 ss yoghurtblandingen lagvis. Topp med resten av jordblandingen.
Før servering pynt med friske jordbær og noen mynteblader.
 
Gi meg gjerne tilbakemeldig på hvordan dere likte desserten viss det er noen som prøver seg på den :)) Det skal i hvert fall jeg gjøre når sesongen er i gang !!
 
Ha en strålende dag alle sammen :))  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar